Alle der har været i en stor kiosk eller været på biblioteket, de har alle bemærket de vidt forskellige bilblade der findes. Der er noget for enhver smag. Der findes over 100 forskellige blade og magasiner og endnu flere hjemmesider om dette emne. De mest kendte bilblade er BilBasen – Dit Bilmarked, Bil Magasinet og Vmax. Disse bilblade er bl.a. fyldte med artikler om biler, nyheder og salg af brugte biler.

BilBasen

BilBasen – Dit Bilmarked er et bilblad med fokus på brugte biler.

 

BilMagasinet

Bil Magasinet er Danmarks største bil magasin, der kommer i dybden og hele vejen rundt.
Hvis man vil fokusere på tuning af sin bil, er Vmax et af de bilmagasiner man skal have fat i. Ligesom mange af de andre bilblade er Vmax’s mange artikler understøttet af flotte fotos og dette gør det til et af de bedste bilblade.

 

Motor

Men FDM får også meget ros for deres blad, som hedder Motor.

Alle FDM-medlemmer modtager 11 gange om året Danmarks største bilmagasin

Markedet for bilblade har ændret sig meget igennem årene, og det gør det stadigvæk, fordi i fremtiden vil alle bilblade nok være online og elektroniske, og lige nu befinder vi os i en overgangsfase, hvor bladene udkommer både på skrift samt de har en online hjemmeside. Men tendensen er desværre klar. Man fokuserer især på online blade, så før eller siden uddør alle blade og dermed også bilbladene.

Både aviser og TV gør også meget for at opnå deres andel af markedet, og her kan man læse om TV2:

http://mediawatch.dk/Medienyt/Web/article6047768.ece

TV2.dk i luften med bilmagasin

TV2.dk fortsætter oprustningen på indholdssiden, og søsætter til formiddag det første af flere nye web-tv magasiner, bilprogrammet Biler.

Det otte minutter lange format laves i samarbejde med Benjamin Mediers ‘Bilmagasinet’, der også producerer tillægget Biler for dagbladet Børsen. Vært er Bilmagasinets redaktionschef, Anders Richter, og programmet er som de øvrige magasiner, der er på vej, skåret efter “news you can use”-bogen.

”Det er et modsvar til Top Gear-tendensen, som vi har set rigtig meget de seneste år. Vi vil hellere lave et program, der har relevans for de danske bilejere – og den hverdag, de kender. Det skal være simpelt og gerne guidende. Det handler om de biler og ting, som danskerne rent faktisk har råd til,” siger redaktionschef for webtv på TV 2, Jacob Bendixen Andersen, i en pressemeddelelse.

Biler sendes i første omgang i 10 udgaver hen over efteråret og  kommer i direkte konkurrence med Ekstrabladet.dk’s bilmagasin ‘Topfart’, der blev lanceret for nylig som et led i Ekstra Bladets store satsning på web-tv.