Den nye Peugeot 208 er efterfølger til den legendariske og meget elskede Peugeot 205, der sammen med den legendariske 205 GTI blev en ikonisk yuppie-bil fra firserne og solgte 5,3 millioner globalt og populariteten i dag kan stadig mærkes på pænt efterspørgsel efter reservedele til bilen iflg. euautodele.dk, der er specialister i reservedele til de ældre Peugeot modeller. Den nye anden generation 208 er 30 kg lettere og erstatter den første der kom på markedet i 2012. 

Peugeot 208 med smuk facelift

Den nye 208 har forbedret aerodynamik og lækre designmæssige finesser. Der er fire spec-niveauer: Active, Allure, GT Line og toppen af ​​området GT-niveau, som kun vil være tilgængelig som ren elektrisk. Design funktioner inkluderer skulpterede kurver, en lang motorhjelm, stort krom-gitter og en række lyse eksotisk navngivne farver, herunder metallisk Faro Gul, Vertigo Blue og Elixir Red og et karakteristisk par LED lygter.

Den nye Peugeot 208 er den åndelige efterfølger for den legendariske og meget elskede Peugeot 205

Man kan vælge imellem en sparsommelig 1,2-liters 3-cylindret turboladet PureTech-benzinmotor, der fås i 75 hk med en femtrins manuel gearkasse, 100 hk med en seks-trins manuel eller otte-trins automatisk og 130 hk med otte -hastighed automatisk.

Alternativt er der en 1,5-liters fire-cylindret BlueHDi turboladet diesel med en seks-trins manuel.

Sidst men ikke mindst er der den elektriske version e-208. Den batteridrevne e-208 markerer begyndelsen på en ny generation af elektriske plug-in Peugeots. Den drives af en 100 kW elektrisk motor og et 50 kWh batteri, der producerer en rækkevidde op til 211 miles. e-208 er det første skridt imod omdannelse til el drevet biler for det franske firma, hvor alle deres modeller forventes konverteret i 2023.

Lækre indvendige detaljer

Den rummelige, praktiske kabine har et polstret instrumentbræt og en midterste del af kulstof finish. Der er masser af plads til familiens knick-knacks med stort opbevaringsrum under armlænet mellem forsæderne, en let adgangs bakke foran gear håndtaget og opbevaringsplads i den centrale konsol til opladning af en smartphone.

Du får adgang til alle køre-oplysninger via det digitale digitale i-Cockpit-instrumentpanel (7 tommer standard eller 10 tommer) og projiceres, som et hologram, via berøringsskærmen til farve-panelet, der styres fra det kompakte multifunktionsrat.

Overvågning af førerens opmærksomhed foregår vha. Sensorer der måler rattets mikrobevægelser til at registrere førerens opmærksomhed på lange kørsler fra 40 km / t.

Der er også en valgfri head-up-skærm, 7 satinkrom klaver afbryder kontakter, og interiøret kan tilpasses med 8 nuancer af LED-belysning. Andre hjælpemidler inkluderer TomTom Traffic alarmer, 3D-navigation og links til Apple CarPlay og Android Auto.

Prisen for den billigste model ligger på 147.990,- for PEUGEOT 208 ACTIVE PureTech 75 modellen. Læs mere om den nye PEUGEOT 208 2020 model her.