Kundesegmentering er essentielt, fordi det giver marketingfolk mulighed for at tegne et præcist billede af deres kunder, gruppere dem efter ligheder og udforme målrettede meddelelser til specifikke segmenter af deres kundebase. Disse meddelelser er uundgåeligt tilpasset og skræddersyet, hvilket resulterer i et betydeligt højere antal konverteringer. Men der findes ikke én måde, der er den bedste at segmentere kunder på. Afhængigt af de produkter og markeder, du markedsfører til, kan en metode til kundesegmentering vise sig mere effektiv end en anden. Men en måde, der er rigtig interessant at segmentere virksomheder og privatpersoner er ud fra bildata, altså viden om deres biler.

Sådan kan du brug bildata til segmentering

Bisnode har data fra mere end 2,7 millioner køretøjer i Danmark samt bildata om alle personeje biler i hele Norden – det er et rigtig godt udgangspunkt for at bruge bildata til segmentering af virksomheder og privatpersoner. Med den information, vil du være i stand til at segmentere kunder og markeder på en helt anderledes måde gennem dybdegående kendskab til deres biler.
Med bildata fra Bisnode vil du få adgang til information om alt fra importører, producenter og myndighedsregistre i alle nordiske lande. Med denne løsning fra Bisnode vil du også få relevant information om salg, service, finansiering, leasing, forsikringer samt markedsføring og offentlig forvaltning. Den viden kan du så bruge til at forbedre din segmentering og øge dine muligheder på markedet endnu mere.

Bisnodes bildata

Med Bisnodes bildata pakke får du først og fremmest koblet bildata sammen med dine kunders produktudvalg med mulighed for at øge dit mersalgspotentiale. Derudover vil du få bedre mulighed for at tilbyde dine kunder de helt rette løsninger og reservedele baseret på viden omkring deres bil model. Og sidst men ikke mindst vil du optimere hele dit tilgang til markedet ud fra denne unikke viden om kunderne gennem bildata – det vil give dig mulighed for at arbejde smartere ud fra dine bildata.

Du kan læse meget mere om segmentering gennem bildata på Bisnodes hjemmeside.